Articole originale vs articole copiate





Toată treaba asta cu pagerank-ul e depășită complet în momentul actual. S-a pus problema acum un an și ceva privitor la schimbarea modului de a clasa site-urile pe motiv că s-a dezvoltat destul de mult industria linkurilor cumpărate și astfel multe din siteuri cu un conținut de calitate au de suferit. S-a schimbat ceva ceva, multe siteuri au fost sancționate cu o scădere de pagerank iar în cel mai rău caz au fost scoase din indexul Google.
Dar acum e mult mai rău.

În cazul meu, am adus informația proaspătă, despre o emisiune TV de pe Prima TV. Un oarecare individ, scrie același articol schimbând 2 cuvinte în titlu, restul articolului fiind mot-a-mot scris ca al meu. Eu am pagerank 2, el 0. Eu sunt pe domeniu, el e pe subdomeniul blogspot. Eu am mai mare vechime, el e relativ nou. Eu am timp de încărcare mult mai bun decât el. Și totuși e clasat înaintea mea. Mai rău, peste câteva zile articolul meu e scos din index.


Nu știu de ce trebuie să fie așa..în capul meu vreau să găsesc explicații, să o iau logic dar ce se întâmplă răstoarnă logica unei optimizări decente și sănătoase. Și asta e doar un exemplu. Nu e doar cazul meu, văd zeci de cazuri care întâmpină astfel de probleme. Și mă gândesc, unde greșesc eu în această ecuație? Sau mai bine zis, Google are nevoie de un nou algoritm de diferențiere.

La final, găsesc câteva explicații: Google nu face diferențieri între siteurile care au pagerank egal sau mai mic decât 2. Succesul începe de la 3. Să nu credeți toate prostiile cu timpul de încărcare pe pagină. Poate e un instrument de ajutor în încercarea de a face cititorul să stea cât mai mult timp pe pagină. Dar nici acel parametru nu are relevanță.

Un conținut original nu e destul dacă peste 60% din cuvintele folosite în text sunt din fondul principal lexical. Sunt acele cuvinte intens folosite în vorbire dar și pe internet.

Și cred că asta e explicația. Google nu mi-a considerat articolul ca fiind original și l-a pus la liber.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
© 2013 10 Bani. Politica de securitate Google